Koszty weekendu w Kijowie

Witajcie serdecznie! W poprzednim wpisie przeczytaliście w jaki sposób zaplanowaliśmy zwiedzanie jednego z największych miast w europie czyli Kijowa. Z filmu mogliście się dowiedzieć co nie co na temat niektórych kosztów jakie ponieśliśmy, choćby za autobus, metro czy posiłki. W dzisiejszej notce rozpiszę na czynniki pierwsze wszystkie koszty weekendu w Kijowie. Dzięki temu będziecie mieli pogląd na to, na ile trzeba się przygotować planując podobny wyjazd. Wszystko zostało przeliczone zgodnie z kursem UAH na dzień 18.02.2020r. (100UAH = 16zł)

Dzień 1:

Wylot mieliśmy z lotniska w Pyrzowicach. Z Chorzowa dojechaliśmy na miejsce wynajmując samochód Traficar, który kosztował Nas 45zł (na 4 os.) Jest to zdecydowanie wygodniejsze i tańsze rozwiązanie niż autobus. Nie dość, że jedzie ponad godzinę to jest droższy gdyż kosztuje 14zł od osoby. Bilety lotnicze kosztowały Nas 78zł (39zł w jedną stronę). Po lądowaniu kupiliśmy starter z internetem (280uah – 45zł na 4os.), który wystarczył dla nas wszystkich. Zainstalowałem kartę w moim telefonie i udostępniałem wi-fi całej grupie przez cały pobyt. Po wyjściu z lotniska wsiadamy do autobusu 322 i żeby dojechać do metra, kupiliśmy bilety za 60uah (9,50zł). Metrem (8uah – 1,30zł) dojechaliśmy do stacji gdzie w niedalekiej odległości mieliśmy nocleg (2 noce – 2000uah – 317zł na 4os.) Tego samego dnia poszliśmy zjeść obiadokolację w Puzatej Chacie (100uah – 16zł) i napiliśmy się miejscowej wiśniówki (42uah – 6,70zł).

Rachunek za obiad dla 2 osób
Wiele dań jest podawanych ze śmietaną a do śniadania pije się kakao

Dzień 2:

Nazajutrz po śniadaniu (56uah – 8,90zł) wypiliśmy dużą i mocną kawę (28uah – 4,50zł) i ruszyliśmy w drogę. W połowie dnia zjedliśmy obiad (100uah – 16zł), deser z kawą (50uah – 8zł), następnie jechaliśmy metrem (2x8uah – 2,60zł) na południe gdzie po skończeniu zwiedzania wróciliśmy z powrotem do puzatej chaty na kolację (70uah – 11zł). Po drodze do kwatery kupiliśmy sobie coś w rodzaju tortilli z mięsnym nadzieniem (30uah – 4,70zł) żeby mieć co zjeść na śniadanie.

Rachunek za obiad dla 2 osób

Dzień 3:

Z samego rana ruszyliśmy na lotnisko. Droga prowadzi metrem (8uah – 1,30zł) do autobusu nr 322 (60uah – 9,50). Po wylądowaniu w Pyrzowicach do domu dostaliśmy się wygodnym samochodem za 45zł (za 4os.)

Podsumowanie

Podsumowując całość kosztów, na jedną osobę wydaliśmy około 350zł (292zł z wyliczeń + kieszonkowe choćby na słodycze w Roshen czy pamiątkowy magnes na lodówkę) Czy to dużo? Wszystko zależy od punktu widzenia. Jeśli stać Nas na wyjazd weekendowy w czasie ferii to 350zł nie jest to wcale dużo patrząc, że jest to miasto, w którym jeszcze nigdy nie byliśmy. Dodatkowo jestem przekonany, że jadąc np. Do zakopanego wydalibyśmy zdecydowanie więcej. W Kijowie jest ten komfort, że śniadanie i kolację jesz na mieście bo jest tanio.

W Kijowie jest wiele restauracji ale najtaniej i smaczniej jest w Puzatej Chacie

Moim skromnym zdaniem weekend z Kijowie jest opcją dostępną dla wielu ludzi. Ja jestem bardzo zadowolony, że w niższej cenie niż weekend w jakimkolwiek popularnym polskim mieście mogłem odwiedzić nieznane mi dotychczas miasto. Jeśli nie macie zbyt dużo czasu czy pieniędzy na wyjazdy albo macie wolny weekend i chcecie gdzieś wyskoczyć, to warto rozważyć ten kierunek.